Tuesday, March 24, 2009

Kenapa aku asyik sedih????

Aku pun tak faham actually since aku tinggalkan JB aku terasa sedih sgt,…comeback to Kl aku ingat ada benda yang boleh ubah hidup aku bila aku tinggalkan JB,but nothin…sbnarnya aku sayang sgt keje aku kat E** dulu tapi nak buat camana takde rezeki kat sana…aku puas doa n tawakal think positif utk mencari kerja baru hinggalah aku kerja kat T***** mmg company ni such a big name same level with E** kot but aku tak full fill satisfaction kat sana..hinggalah aku mengambil keputusan untuk resign bila aku punya AM tak percaya masa aku mc ,dia boleh sangsi aku MC bukan kat klinik panel kat KL tapi aku guna klinik panel kat mentakab.Eh kalau aku dh sakit kat mentakab takkan nak balik guna panel kat KL juga.aku pun tak faham…bila aku balik office dia dah membebel bagai aku pun malas nak fikir lagi aku dh prepared surat resign siap siap.then dia pun tak cakap byk …sbb aku bg 24 hours kan…so petang tu aku end kerja dgn jayanya…soalan cepumas dia tanya kenapa aku nak benti…aku kata..

Tak full fill my requirement
Tak expand knowledge
Tak learn somethin n doing the same thin everyday
(berlagak gile aku time tu)

tapi bos aku pun mengalu alukan aku pergi..eh eh dia suke rupanya..ehhehe..bukan lah sbnarnya dia pun faham aku doin nothin for that company bcoz dia pun tau previous company aku doing well (dia kata la kan)
cukup..cukup…aku tak suka citer psl company ni..sbnarnya aku sabar beberapa bulan duk kat situ,sebab dia tipu JD aku,aku masuk wat kerja cm org takde degree,tapi aku sabar dan aku tahu tuhan tu ada dgn aku…sampailah aku meresignkan diri….

Skrg ni aku kerja com ni sama apa yg aku buat kat E** tapi seriusly environment dia 100 kali ke 1000 ke kuasa dua ke bahagi darab campur tolak ke..aku suka kerja kat E** lagi…byk gila kenangan dan pengalaman dan pelajaran aku kat sana..

Yang pasti since aku tinggalkan E** aku sedih n hidup aku murung hingga la hari ni..tak de satu perkara pun yang mengembirakan aku since aku tinggalkan E**.
Takd a apa yg membanggakan aku since aku benti dr E**.

Aku betul betul sedih ,walaupun at the last day aku kat E** dulu,ramai yg ckp aku kuat,aku cool giler,tapi hakikatnya tuhan saja yg tahu.aku sedih sgt the day after aku resign dr E** aku menangis satu hari..walaupun aku puasa hari tu tak dpt tenangkan hati aku,melepaskan benda yang aku rasa amat bernilai untuk aku yang membanggakan aku,family n org sekeliling aku..but now.??aku hilang semuanya,…sedih sedih sedih….

Ya allah ya tuhan ku aku berdoa agar hidup aku ceria kembali n seperti dulu..

2 comments:

Naughty Adam said...

Sedih??? Bagus sebenarnya bersedih ne... Ia salah satu dari cara melepaskan apa yg terpendam tapi jgn terlalu sedih kerana ia akan memudaratkan... Cuba smile skit camne ;) haa kan manis tu... opsss!!

Lynda said...

thanks...:)