Tuesday, March 24, 2009

sakit hati...

Assalamualaikum…………………

Hari ni hujan lebat..aku kuar awal kul 8.00 sbb aku nak drive g opis..aku baru pasan mmg aku ni malas naik public transport.sbb aku tak suke menyempit nyempit dgn org dlm train aku lagi rela naik keta sendiri,walaupun aku kena bayar parking mahal..

Hari ni aku sampai 5 minit sebelum masuk kerja.aku on pc terus check email..pastu aku baca belog #$%^ kenapa la aku suka sakitkan hati sendiri kan…heheheheh.tapi arini aku dh tak rasa apa apa kot beza dgn semalam jantung aku laju je bila baca belog #%^&.
Semalam aku tidur awal sbb aku rasa tak sedap hati selepas baca belog #%^&…….

Semalam lepas baca buku La tahzan tu aku terus tidur…benci la perasaan camni…..

sakit kan kalau nak tipu hati sendiri??”

(sape suruh aku yg gatal cari sebab nak sakitkan hati sendiri kan..memang tak de orang suruh pun…pehal la aku yg nak tempah ‘tiket’ nak terase hati plak kan…)
..

“sakit kan kalau cuba ‘gari’ tangan sendiri?? sakit kan kalau cuba ‘pin’ or ‘lock’ hati sendiri?? sakit kan bila cuba maintain senyum sedangkan berjalan atas batu2 tajam refleksologi?? sakit kan bila keinginan bercanggah dengan realiti or requirement yg ditentukan?? sakit kan bila cuba berpaling dari lihat pelangi yg dikagumi?? sakit kan bila cuba koyak helaian diary or entry yg paling disayangi?? sakit kan bila cuba pejam mata berlagak buta sedangkan punya mata yg mampu melihat dengan jelas dan nyata??? sakit kann??”

sakit kan bila realiti itu menyakitkan?? sakit bila cuba geleng kepala sedangkan hati meronta untuk mengangguk kepala???


2 comments:

Naughty Adam said...

sape suruh carik penyakit?? kan da susah nak carik doktor bagi obat... huhu~ byk bersabar k...

Lynda said...

insya allah..mmg saja cr sakit..ehhehe