Friday, May 29, 2009

Sehari hari MC saya


ehehhe cam bangga lak wat keje ni ..aku berjaya MC tapi since pagi sampai la petang ada je benda yang aku siapkan dan tak berjaya siapkan....bangun pagi pagi aku g klinik medivron kat dgn umah ake dgn harapan nak amik MC..ehhehehe..pastu dh daftar nama sbb b4 ni aku penah g sini kan...tunggu agak lama kat 20 minit pastu aku kire org yang dtg ada dekat 10 org..ramainya org nak amik MC..aku pun kuar G mebeng jap..sbb aku nak wat bank deraf utk dptkan balik Sijil SPM n PMR aku ..aku jalan kaki g mebeng..klinik kalau awak panggil nama saya tunggu jap ek saya g mebeng jap.pas tu dah siap..
.
aku g balik klinik..eh nama aku tak panggil lagi..sbb aku tgk kakak yg dtg sebelum aku tu tak balik lagi..lama gile..aku pun g beli paper..lalalalalala..akubukan sakit..aku nak MC..ehhehe..pastu dia panggil nama aku...ehheeh
"doc saya period pain"

doc tu senyum.eehehehh..betul la doc saya taknak g keje nanti saya marah marah org je..yalah yalah..doc ni kenal aku sbb masa keta aku ilang aku g klinik dia minta cuti 2 hari..dia bagi..ehehhe..sayang doc...pastu aku g balai polis lak kat salak selatan nak beli salinan report juga sbb nak bawa g uniten ngan kementerian kan...then dah kul 11.00 lebih aku shoot g putrajaya lak..memula nak g uniten dulu..tapi aku rasa baik aku kejar kementerian dulu..heheeheh...settle...


bukan aku


.

"sijil awak ni awak amik sini ke nak pos?"
sy:"bezanya?"
"pos sebulan lebih ,amik sini sebulan je"
sy:"amik jelah sini"
sebulan baru siap..aku nak g interview cemana?
dah settle...pastu aku nampak ALAMANDA..apakah?ehehheheeheh
..

aku pun singgah jap...oit macik keje kat uniten tak settle lagi...jap jap..tgk esprit outlet je..katahati aku..eheheh.....takde yg menarik pun..best lagi kat bandung..ahahhaha..adalak compare ngan bandung..bandung tu sorgaaaaaaaaaa kan farina ,jurucakap pelancongan indonesia.

pastu aku terus shoot g UNITEN lak..tapi aku rasa tak yakin dpt settlekan kerja sbb dah lewat..huhuuhu UNITEN tercinta aku datang ehehhehehe...naik kat admin org tu kata kena dtg petang tuk bayar nak amik copy transkrip,skrg ni org tu dh takde kat opis..waktu tu 12.15 kaunter dah tutup..kan aku dh kata admin UNITEN ni kalah government..government pun rehat 12.30 dia 12.15..cayalah..aku pun malas nak pikir..nanti la saya dtg kak..penat je dtg dr pahang ni..huhuu..padahal cheras je...




pastu aku dapat phone call dr Ts

ts:"oit nak submit homeloan kat ko leh tak?
sy:"leh.tapi aku cuti ni a.k.a MC"
ts:"oh senin la..dh call mak aku?"
"sy:belum.."ehheheh..
.
aku baru teringat lupa nak call mak RHS
.
sy:"akum ,makcik sehat?"
mak rhs:"alhamdulillah...lynn ok ke kat mana ni"
sy:"ok kat KL cuti(tipu)"hahahah
mak rhs:"lynn makcik nak ajak dtg umah ni 5/6 kenduri g umrah"
sy:"oh da tau..insya allah,kat mana ni"
mak rhs:"kat econsave tgh pilih bawang.."
sy:"oh ya ke..baru nak dtg umah tgk astro dgn tv flatscreen..hehehe"
mak rhs:"ha si rhs tu melayan abahnya belikan astro dgn tv baru"
sy:"bukan tv makcik flat screen..ehheeh"
mak rhs:"samalah tu..makcik masak ikan cencaru bakar tengahari ni,ikan kegemaran RHS"
ha apa kena mengena dgn aku..
sy:"oh ya ke,jap lagi lynn sampai,masak lebih sikit"
eheheh tak tau malu,ko ingat tu mak ko....
mak rhs:"dtg dtg..esok lynn g kemana tak?ada kenduri naik nisan kat rumah paklong cheras"
"sy:oh rhs ada bagitau tapi lynn nak balik kenduri yuyu makcik"
mak rhd:"la..makcik nak jumpa lynn"
sy:"ehehheeh...dtg pahang la suh rhs bawa...."
mak rhs:"insya allah..lynn dtg kenduri nanti ya kat airport sekali"
sy:"insya allah"
mak rhs:balik nanti kim salam kat mak ya...
sy:ok..
.
hehehehe..insya allah tu maknanya kena pergi..tapi aku rasa tak mungkin ...rhs jgn paksa saya g ek..ingat saya apa..adik bongsu kat umah awak..tau la mak awak sayang saya..jgn jeles..eheheheh...kemudian meneruskan perjalanan utk shopping tapi tak beli apa apa pun hari ni tapi duit habis dekat rm200 mengerjakan benda benda merepek....kenapa duit cam air sekarang?
.
sy: call mak awak tadi
rhs:kena dtg kenduri
sy:taknak arr ingat apa..adik bongsu kat umah tu?
rhs:taknak taknak rugi rugi.mana ada adik..sylah adik
sy:hahaha taknak juga kalau ada abang cengini jahat
rhs:ya ke..
sy:baiklah kot nak g umrah kan
rhs:tolong antar mak jelah
sy:antar mak sampai cairo madinah n mekah ek?
rhs:heheheheheheh...
.
jelesnya dia nak g umrah..mula mula dia kata nak g cam terkejut juga..tapi takpa saya doakan awak pergi dan balik..doakan kesejahteraan untuk saya sekali ya...thanks rhs..leh kirim patung hard rock kat mekah ke?heheh:P..
sekian kisah sehari mc saya

No comments: