Monday, June 22, 2009

Umrah

Umrah (bahasa Arab: عمرة) adalah salah satu kegiatan ibadah dalam agama Islam. Hampir mirip dengan ibadah haji, ibadah ini dilaksanakan dengan cara melakukan beberapa ritual ibadah di kota suci Mekkah, khususnya di Masjidil Haram.Pada istilah teknis syari'ah, Umrah berarti melaksanakan Tawaf di Ka'bah dan Sa'i antara Shofa dan Marwah, setelah memakai ihram yang diambil dari Miqat. Sering disebut pula dengan haji kecil.Perbedaan umrah dengan haji adalah pada waktu dan tempat. Umrah dapat dilaksanakan sewaktu-waktu (setiap hari, setiap bulan, setiap tahun) dan hanya di Mekkah, sedangkan haji hanya dapat dilaksanakan pada beberapa waktu antara tanggal 8 Dzulhijjah hingga 12 Dzulhijjah serta dilaksanakan sampai ke luar kota Mekkah.
.
.
.
.
Hari ni rhs g umrah…

Dia g 2 minggu

Semoga perjalanan pergi dan pulang dan segala ibadat

Dipermudahkan

Aku taknak hantar..
tatau napa..
tak boleh kot tengok

Ada perasaan pelik sikit..kang tetiba sedih..huhuhhuhuh

Dulu masa nak antar dia balik ibaraki,Jepun pun sedih,
siap angkut afzan n yati sekali g KLIA.
pagi pagi bute kawan aku tu bgn tidur nak menemankan aku kat KLIA..
hehehe.poyo je...

Last year masa dia nak g Osaka pun aku tak antar,konon nak tunggu kat changi,
sbb masa tu aku kat JB kan daripada nak g ke KLIA baik aku g Changi je lagi dekat...
sudahnya aku tak g juga..
tak bleh tgk dia g..kang aku beli tiket g sekali..
hahaha..apakah?
Saya lambai kat tingkap je la...ya..:)

No comments: