Thursday, July 1, 2010

Sayang


kepada seseorang yang ku panggil Sayang RHS
****************************************************

Sayang

bermula episod kita tanpa diduga

memang aku memuja mu

memang aku menyintaimu

tanpa sedar perasaan itu lahir

dari kenalan lahir sayang
.
Sayang

dari sehari ke sehari

sehinggalah perasaan ini wujud

sehinggalah setiap tutur mu menjadi mimpiku

bermulanya siang dan berakhir ke malam

takkan ku henti menyebut namamu

.

Sayang

hari ganti hari hingga bertahun

kau tetap dalam ingatan ku

setiap detik dalam hidupku ada dirimu

kau sentiasa ada dan tak pernah hilang

terasa kau disisi walaupun berjauhan

.

Sayang

tawamu,girangmu,sedihmu tangismu

menjadi sebahagian hidupku

biar apa pun jadi kau tetap dalam ingatanku

ada bersama ku

setiap masa setiap detik

waktu yang ada semua untukmu

.

Sayang

setiap langkah,gerakmu dalam ingatanku

setiap perbuatanmu dalam mindaku

kau sentiasa dlm ingatanku tak pernah hilang

tak pernah jemu walau sesaat

.

Sayang

ku ingin kau tahu

betapa aku menyintaimu

tak pernah sedikit rasa benci di hati

biarpun apa terjadi

kurelakan demi melihat kebahagiaan

walaupun bukan untuk ku dan tak seperti yang diimpikan

kerna ku tahu ternyata ujian Yang Maha Mengetahui itu cukup luas rahsianya

tak tercapai akal dan aku redha biarpun cinta itu hanya termiliki jauh di dasar hati ini...

.

Sayang

Ternyata benar perasaan cinta dan rasa ingin memiliki itu dua perkara yang berbeza

bila Yang Maha Mengetahui telah menarik cinta itu dariku kerana mungkin Dia tahu dengan itu aku lebih menghargai cinta itu dan seandainya semalam takdir itu diterbalikkan berpihak kepada aku...belum tentu perjalanan hari ini dan esok masih tetap berpihak padaku

mungkin durinya lebih tajam menusuk jantung berbanding dengan apa yang aku rasai

No comments: