Saturday, August 28, 2010

kosong


Sekarang ni hidup aku terasa kosong

Aku tak tahu hala tuju aku sekarang..bila bercakap tentang hidup.aku terdiam.dan tersenyum.dh tak tahu nak kemana ku halakan fikiran ini.dah tak mampu untuk berfikir apa yang terjadi.
Mungkin aku harus ikut saja aliran yang ditetapkan oleh-Nya.Bukanlah maksudnya aku tak nak berusaha untuk sesuatu perkara.tapi lagi aku hush diri aku.lagi aku rasa pening dan stress..akhir akhir ni macam macam yang jadi yang mana semua di luar kawalan aku..diluar jangkaan aku..yang hampir membuat aku jadi gila..gila dgn keadaan sekeliling yang mendesak,gile dgn perasaan di dlmhati yang memuncak..aku pun tak tahu kat mana aku letak sabar aku,kat mana aku letak waras aku..bukan aku tak cuba untuk cool down tapi dalam masa yang sama bermacam macam benda yang aku fikir.yang bukan bukan..

Setiap orang mahukan yang terbaik dalam hidup masing masing,macam tu juga aku…benda yang aku fikir..yang katanya bukan bukan tu lah yang cuba aku jadikan yang terbaik.aku cuba corakkan dalam kehidupan aku agar Nampak sempurna dan cantik.namun apalah daya aku kalau apa yang dihajati yang sepatutnya aku buat tapi aku tak mampu..sesungguhnya bukan aku yang mengawal semua ni..aku hanya hamba-Nya yang menerima apa saja yang diperintah oleh-Nya.sepertimana aku katakana bukan aku tak mahu mengubah apa yang jadi dlm hidup aku bukan aku taknak move on try to get life better..tapi apalah daya aku..kalau aku cuba menidakkan apa yang ditakdirkan kepada aku oleh-Nya bukan kah aku syirik…Terima?aku terima apa yang di takdirkan oleh-Nya dimana aku hanya hamba yang mana harus terima dan terima apa yang ditakdirkan tanpa layak untuk mempersoalkan apa yang telah ditakdirkan..layak ke aku?

Tak bergerak pun sezarah adam tu tanpa izin aku

Untuk ujian ini sesungguhnya aku tak mampu untuk melawan ketentuannya..walau di hati aku rasa sakit,pedih n segalanya..aku harus bertahan..ya..mungkin aku insan terpilih untuk semua ini.terpilih untuk ujian ini..yang mana sendiri tahu kalau aku tak mampu Dia takkan beri ujian ini kepada aku..maknanya aku mampu..mampu untuk ujian ini dan aku kena tempuhi..tempuhi dgn berserah kepada-Nya.berserah dgn hati yang redha kepada-Nya.
walau pun aku diberi pilihan untuk ya atau tidak..tapi kalau pilihan untuk itu aku tak mampu untuk lakukan.aku tak perlu nak paksa diri aku lagi.paksa untuk buat benda yang aku akan menipu diri aku sendiri yang sedangkan aku tak nak hanya sebab kan keadaan aku buat..unfair bagi diri aku..salahkah kalau aku buat perkara untuk menyenangkan hati aku,salahkah aku gembira kan hati aku sendiri?orang lain tahu aku gembira?orang lain tahu aku sedih?kalau ada pun gembira tumpang gembira kalau ada pun sedih tumpang sedih...kalau boleh amik perkara perkara ni dari aku...dorang berbaloi tuk menilai aku...siapa mereka nak menilai aku...
Aku punya hati aku punya perasaan..untuk menikmati semua ni...menikmati ketentuan oleh-Nya..menikmati yang gembira menikmati yang tak gembira...inilah ujiannya..inilah pengalaman..inilah rasa itu..

No comments: