Monday, October 18, 2010

Abah

last thursday abg nuar call suh dtg umah dia this week sbbb dia nak bawah mak n abah g umah dia
then nak bawak abah g berubat kaki dia dah teruk..saya jawab okeh..sbb dia kata "nanti abg bagi duit minyak"hehehhehe..abg abg saya masih melayan saya macam baru habis sekolah..heheh duit banje semua complete..:)
but tetibe,,,hari jumaat abg nuar call balik dia kata abah saya masuk wad Hospital Jempol kat N9 sebab kaki dia teruk..balik kerja terus datang sini....then habis kursus dari bangi saya terus shoot ke bandar baru jempol...kaki abah bengkak terukthen angah datang dari mentakab..esoknya sabtu..doc kata kat abah..buah pinggang abah dah rosak 2-2 takleh function so kena tebuk untuk buang air sbb tu kaki abah bengkak dan mungkin jadi sawanmasa ni semua adik beradik dah sampai jempol kecuali kak ijah sbb dia sakit mata..so doc tanya samada nak buat terus kat hospital jempol.then adik beradik saya semua decide nak bawa balik ke hospital temerloh..nanti sapa nak jaga kat jempol.harapkan abg nuar sorg je n kak nadia..kalau kat temerloh angah n along ada..so bile semua dah sampai (estima tu abg lang punya)( citra abng nuar punya)..kami konvoi balik ke hospital temerloh.tuk bawa abah..hospital ni tanak bagi ambulance dan dia tanak tangungjawabkete saya n angah..then pukul 6 abah kuar dan terus g hospital temerloh.sampai around 9 terus refer kecemasan n malam tu juga tebuk tu kuar airpagi di hospital temerloh dari pandangan katil abahni abah saya dah siap tebuk n tunggu tuk dialisis
:) semoga abah cepat sembuh ya,..hati saya sebak tgk abah camni..:(
tapi nasib baik semua adik beradik saya balik n buat abah gembira aidil yang kuat makan anak along
ni adam anak abg lang..kawan gaduh saya
athirah anak abg nuar g spital pun nak pakai spek bagai
sekian cerita wekend saya..:)

2 comments:

Byzura Mj (By) said...

2-2? tabah ya lin.. aku doakan abah ko cepat sembuh..

Lynda said...

thanks zura,sedih juga tapi bila semua balik aritu..mmm..insya allah.