Tuesday, November 30, 2010

Terasa

Ada yang terasa ngan n3 aku.tak pernah lagi ada org terasa dgn apa yang aku tulis
Betul kata yati..ada org yang care n concern maknanya ada org sayang aku..yati cepatla balik dr Mekah..ehhehe..rindu ko la..Nina ko tau kan bila kita wat kerja jahat mesti takleh nak ckp dgn yati sbb yati anak cikgu..bila yati nasihat kita sama sama diam..heheheh.apa apa pun kerja “jahat” yang aku wat dgn nina dulu “best” hehehehe…itu bukan jahat kan nina..nakal..apa apa pun njoy…

Eh berbalik pada n3 tadi..actually betul n3 tu mmg luahan apa yang aku rasa pada apa yang aku dapat pada satu malam..tapi pada waktu kejadian aku hanya diam..sbb aku sedih n terasa dgn apa yg kawan kawan aku cakap,but aku diam sbb aku tahu,seperti apa yang aku mention before ni itu bahagian aku,so mungkin malam tu ALLAH dah tulis aku akan terasa so aku amiklah takdir tu …yg ALLAH takdirkan..yang ALLAH bagi..aku dapat terasa..so aku berterima kasih dgn ketetentuan ALLAH tu.aku dapatla rasa terasa tu..sbb bagi aku sbgai kawan diorg tahu nak jaga hati kawan dr segi tutur kata dan diorg pun sendiri tahu apa yang aku alami…the point is..tahu yang kawan tu dlm keadaan mcm tu perlu ke dibangkitkan lagi dgn soalan yg ntah apa apa..

Ya!maybe care about it..tapi kalau care dgn cara inikah?
Bg aku la…cara aku berkawan aku takkan masuk campur personal life dia
Kalau dia nak cerita itu hak dia,kalau tak just go for it
sbb aku tahu ..aku ni taklah bagus sangat
Tapi..aku tetap menjaga social conduct as a fren
Aku takkan sebut apa yang dia tak suka
Aku takkan buat apa yang dia tak berkenan
Seboleh boleh aku akan jaga hati dia
Mungkin ini la masalah aku..di dlm aku duk sibuk jaga hati org hati sendiri yang aku sakitkan.then bile aku luahkan…habislah semua kata aku ni macam macam.
Sibuk sangat kan nak piker pasal org terasa ke tak..ko juga yang sedih.padan muka ko..mungkin sbb tu la aku kerja kat kebajikan ni kot..heheh.dulu pun bos aku en.zul bagitahu.keje kat sini hati kena kebajikan.so aku ni dah ada jiwa kebajikan kot.

Apa apa pun aku yakin dgn niat aku,yakin dgn ketentuan aku,yakin dgn takdir aku..mcm hari ni aku pun tak tahu akan jadi mcm ni.org terasa dgn aku..ha kan ini bahagian org tu pula tuk terasa..so aku tak tau semua tu..kalau aku usaha utk tak buat org terasa ke tapi kalau dah ALLAH takdir aku kena buat org terasa..nah amikla bahagiannya..kan aku kata aku hidup atas muka bumi ni semua telah direncanakan oleh ALLAH aku ni hamba je yang tak layak langsung membantah ketentuan dia..letaklah 100000000 hadis ke Al-quran ke,tapi kalau semua tu takda dalam ketentuan yang direncanakan…jawapannya TIADA,jadi aku tak tahu apa yang akan jadi masa depan tuk aku..

So begitu juga dgn firman ALLAH

“Sesungguhnya Allah itu tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum itu bergerak terlebih dahulu mengubah apa yang ada dalam diri mereka”

Tapi perlu juga di ambil kira firman ALLAH

"Tak bergerak pun sezarah adam tu tanpa izin aku (ALLAH) "

jadi semua adalah ketentuan dari "dia"
aku nak minta maaf kalau ada yang terasa.mmm..fairlah kan.setiap ada kat dunia ni berpasangan…ada laki ada perempuan ,ada dosa ada pahala,ada syurga ada neraka,ada siang ada malam..then smalam aku hari ni dia..kan tuhan tu maha adil dan saksama.and komen komen dr kawan kawan aku tu..aku rasa tak perlu la nak terasa sbb itu antara aku dgn kawan kawan aku..antara aku dgn zura..ada something yang kami share.sbb aku rasa apa yang dia rasa dan tak perlu nak di persoalkan..oh ya..aku pun kenal zura dah bertahun tahun dr sekolah rendah sampai la dah tua ni..so takde perasaan kecil hati ke terasa ke apa antara aku ngn dia..kan zura ngok ngek…dan nina pula..aku mmg suke n3 dia bagi aku nina ni memang pendiam tapi sekali dia bom mmg kaw kaw la..aku suke n3 dia sbb ayat yang dia bom tu..bukan saja ayat nina yang bom..but kalau aku wat keje nakal dgn nina mmg bom..ko ingat kan nina keje kita “kire wyar intenet kat ILMU dulu”…hehehhe

So,

Kalau kita betul2 pandai menghargai apa yang kita ada, apa yang di depan mata,apa yang kurang pada kita atau yang tak ada akan jadi kecil dan tak signifikan.
.
.
So get yourself together and quit whining
.
.
.
"If you could envision the type of person Allah wanted you to be, you will rise and never be the same again!"
.
.


Last..susah ke nak kawan dgn aku ni? ....gomenasai

12 comments:

Unknown said...

Sooo true! We cannot satisfy everybody, right?
Semua dah tertulis, so antara cepat dgn lmbt je...

Lynda said...

yup!thanks dear..jangan masuk dalam BERNAMA or bloomberg okeh!!!hahahaha

Unknown said...

oops! cam dah termasuk kat The Malaysian reserve la, hun...

cHeAre said...

kwn sejati..kwn yg alert ngan perasaan/perkembangan dan segala2nya la psl kte...x kira kte suka/benci p sbgai kwn kte nk yg terbaik so klu dy hepy ngan apa yg dy ada skunk so "kwn sejati" ni r yg ptut support..terasa n merasa mmg asam grm kehidupan..Allah menentukn segalanya n pasti ada hikmah dsebalik sesuatu kejadian...well deep dive..smtime we didn notce dat we'd hurt othrs feelin but forgiving is 1 da hell gud idea...hahhaha

Lynda said...

za li la:heheheheh..jgn gedik okeh

Lynda said...

cheare:aku penah wat ko terasa dulu kan..tapi aku tahu smua ketentuan dia..kita tak tahu kan..

Unknown said...

u're talking to me is it?

Lynda said...

za li la:hahahaha...dont forgot our date ..okeh!

bb7ady said...

he he. aku still ade pangai wat keje gila camtu. tapi skang aku xde geng sbb sume org nak skema je.

Lynda said...

nina:ehhehe..kenangan kan..aku pun apa tah lagi dlm gomen ni.ehheh

Unknown said...

AH! I ada lagu yg sesuai utk n3 Cik Linda yg ni.

Siti Nurhaliza - Bukan Cinta Biasa

Sesuai x?

Lynda said...

cik intan:apa kena mengena ya..heheheh..kang jadi n3 jiwang plak..ahahha