Friday, September 28, 2012

Bercuiti cutian...

mood saya sekarang tengah nak cari tempat nak bercuti
otak sangat tepu untuk buat kerja
walaupun kerja saya sangat seronok
sebab saya boleh manage and plan apa yang saya buat
dan sambil boleh bercuti
tapi sesekali saya nak juga terapi untuk tenangkan fikiran dan jenjalan tanpa terikat dgn jadual.
.........

actually saya nak sangat pergi europe or state which is London or New York
tapi perjalanan yang lama dan makan masa yang lama
sangat tak mengizinkan bagi gov servant yang bekerja di tempat membantu masyarakat macam saya
nak amik cuti sehari pun rasa nak nanges dulu baru hantar borang, apatah lagi seminggu,
walaupun cuti saya agak banyak lagi sampai ujung tahun ni

.........................

 
untuk bercuti di Indon,HK or China
saya dah pergi..dan rasa macam sayang duit untuk pergi tempat yang sama berulang kali
saya bukan dapat sponsor pun
perbelanjaan semua ditanggung oleh duit gaji sendiri
so better pergi tempat yang saya belum pergi, melainkan rasa nak beli sesuatu kat sana kan
hehehehhe
saya pernah g bandung kali ke 3-sebab nak teman bestfren say ayati shoping barang kawen
pergi jakarta kali ke -2 sbb nak cari baju raya,.yang ni paling gila la 3 hari on wekend.
singapore?- yang ni takyah cakp la masa duk JB instead of nak g KL jauh tu baik drive to singapore je..

..................................................................

so kali ni tempat pilihan saya ialah 

THAILAND

saya tak pernah pergi thailand
masa kecik kecik dulu da la kot 
tapi tu pun masuk sempadan yang dekat dgn kedah or kelantan tu
kat kelantan tu yg kena naik bot g seberang tu ha
but takde la menginap kat sana...
tapi saya tengah searching
ada apa dengan thailand
dan saya dah pilih tempat tempat pilihan nak g, antara 
hadyai, bangkok atau koh samui...

jadi mari jalankan study tentang thailand....
oh ya..semua cuti cuti saya ialah cuti cuti bajet :)




No comments: