Wednesday, January 30, 2013

darah tinggi

last week masa hantar abah kat klinik 1 mesia
sesaja nak minta ubat sbb pening kepala
then ingatkan becoz of period pain..but period dah nak abis pun..pelik juga
sekali nurse check BP
mmmmmmmm
.
.
.
.
.
.
.

 188/130 mmhg
terus dapat pen kaler merah
pastu jumpa doc
doc tanya..apsal nurse bagi awak kaler merah?
sbb BP saya naik...:(
after that saya kena g klinik kesihatan tuk monitor back
2 kali makan ubat to reduce BP
tak jalan juga
2 kali nurse suruh tidur
after 4 hours BP still main main dgn saya
saya kena cocok kat punggung
another solution to reduce BP...kalau tak mungkin saya kena strok....
then disuruh tidur lagi
maana nak tidur dah nurse...2 kali tidur kena kejut...
at last saya main game kat tab..then tertidur lagi...
sbb paksa diri tidur tidur tidur...
huh ..BP turun gak la 
166/90 mmhg
after that...doc suruh pantau BP dalam masa 3 hari and perlukan senaman..
.
.
.
.
.
.
.
.
but dah 2 hari BP saya tak turun turun ni
kepala still pening
:)

kita cuba esok ya..
thanks to LPPKN kat tingkat 4 opis saya..
so saya takyah g jauh jauh
:)

No comments: