Tuesday, February 1, 2011

Al-Fatihah

al-fatihah untuk keluarga cik Pah Saikhul
Semalam 31/1 puluk 1.tghari suaminya pakcik Saikhul meninggal akibat pendarahan otak
semalam juga saya mak n abah pergi ke hospital sungai buloh
stay kat sana dari kul 3 hinggalah selamat jenazah disembahyangkan dan pukul 10.00 malam,di bawa terus balik ke kuala krai kelantan.
maaf tak dapat ikut ke kelantan sbb abah pun on-dialisis hari ni kena cuci darah
.
.
seingat saya waktu last jumpa pakcik saikhul,jumpa di hospital temerloh waktu saya gilir gilir dgn abang jaga abah..terserempak dia jumpa kawan dan saya bagitahu dia abah ada kat wad kenanga..lepas tu dia bergegas balik ambil cik pah isteri dia then datang terus melawat abah.hinggalah pukul 730mlm waktu akhir melawat dan saya pulang ke KL.Abah yang masuk wad dan beransur sihat..tapi dia yang pergi dulu.
.
.
keluarga cik pah n pakcik saikhul ni kawan baik kami masa duduk di berek polis mentakab,dari kecik sampai la besar ni still datang melawat.kalau ada kenduri mesti diorg ni antara yang paling awal datang,masa kecik dulu saya selalu g umah cik pah beli aiskerim cik pah selalu buat ais kerim saya suke aiskerim nenas ...sedap...teringat zaman duduk kat berek polis dulu
.
.
now abah dah pencen..arwah pakcik saikhul tak sempat pencen,kalau ikut tahun depan baru pencen,dan nak balik kelantan katanya..tapi semua dah ketentuannya..

No comments: